LT | EN

nuova

2015-11-18 Projekto sėkmė priklauso nuo asmenybių

Share article

„Darbas man – ne tik pajamų šaltinis, bet ir hobis, draugų ratas, įdomios kelionės bei penas svajonėms“, – sako nuo 19 metų statybų sektoriuje dirbantis „Nuova“ įmonių grupės“ projektų vadovas Pranas Sindaravičius.

„Užaugau žiūrėdamas dokumentines laidas apie urbanistiką ir statymo technologijas, skaitydamas žurnalą „Statyba ir architektūra“. Rimčiau inžinerija pradėjau domėtis dešimtoje klasėje, kai supratau, kad karininko duona ne man“, – prisiminimais dalinasi Pranas. Įstojęs į Vilniaus Gedimino technikos universitetą, Statybų valdymo ir inžinerijos specialybę, vyras greitai džiaugėsi ne tik per paskaitas įgyjamomis žiniomis, bet ir pirmuoju darbu. „Pirmame kurse pradėjau dirbi projektų vadovu. Rūpinausi gamybos konkursais, sąmatomis, sutartimis ir statyba. Savo karjerą pradėjau vystydamas Europos „Royal“ viešbutį Druskininkuose ir daugiabučius Perkūnkiemio g.“ Dalyvavimas šių visiems žinomų projektų statyboje pirmo kurso studentui buvo neįtikėtina sėkmė ir patirtis.

Veržlus vyro būdas paskutiniais studijų metais jį atvedė į dabartinę darbovietę – įmonių grupę „Nuova“. „Iš medžiagų gamintojų ir tiekėjų buvau girdėjęs, kad „Nuova“ – ypatingai novatoriška įmonė. Tapęs kolektyvo dalimi įsitikinau, kad novatoriškos idėjos priklauso nuo vidinės jėgos – pagrindinis įmonių grupės akcininkas pats asmeniškai labai domisi savo srities naujovėmis, seka tendencijas, tiksliai prognozuoja rinkos pokyčius, todėl dirbti žiūrint į rytojų, o ne į šiandieną yra „Nuovos“ filosofija,“ – teigė Vilnių į Kauną iškeitęs vyras.

Pranas projektų vadovu įmonių grupėje dirba jau septinti metai. Nedidelė darbuotojų kaita ir platus kolektyvo amžiaus spektras – įrodymai, kad įmonė vertina personalą ir suteikia palankias sąlygas savirealizacijai bei tobulėjimui. „Seminarai, parodos ir komandiruotės yra mano darbo dalis. Frankfurtas, Malmė, Kopenhaga – tik kelios pastarosios vietos, kuriose gilinau žinias. Džiaugiuosi, kad darbovietė visuomet investuoja į darbuotojų kvalifikaciją.“ Kitas vyrui svarbus dalykas – motyvuojantis atlyginimas. „Priedai už sėkmingai įgyvendintą projektą leidžia ne tik pasirūpinti šeimos gerove, bet ir skatina būti pavyzdžiu emigravusiems bendrakursiams.“

Svarbu matyti projektą nuo pradžios iki pabaigos

Vyras pripažįsta, kad įdomiausia dalyvauti projekto „gimimo“ procese. „Iš pradžių kolegos atlieka rinkos analizę ir nuperka sklypą. Jis pasirenkamas pagal pagrindinę nekilnojamo turto versle galiojančią taisyklę – vieta vieta vieta. Mūsų ideologija – daugiabučiai turi būti mieste. Miestas turi plėstis ne į pakraščius, o pirmiausia išnaudoti apleistus ir dirvonuojančius sklypus mieste, taip vystosi visi didžiausi pasaulio miestai. Tada drauge su visu kolektyvu „brainstorminame“ ir įsivaizduojame, kaip mes gyventume šioje vietoje. Diskusijoje dalyvauja net buhalteriai – jiems taip pat įdomu atsitraukti nuo skaičių ir išsakyti savo nuomonę, o vystytojų komanda ją vertina kaip potencialių pirkėjų matymą. Bendros diskusijos labai stiprina kolektyvą, o tuo pačiu atneša milžinišką naudą.

Kai patys įsigyvename į projektą, formuojame užduotį architektams ir kartu piešiame formas, tūrius, skaičiuojame erdves. Tada prasideda statybų procesas. Jei gerai atlikti popieriniai kūrybiniai namų darbai, fizinis projekto išpildymas – ypatingai malonus procesas. Tuomet planuojame projekto aplinką, įsivaizduojame, kaip gyventojai čia gyvens, kaip leis laiką, vertiname, ar jiems bus patogu, galvojame apie vaikus, šeimas, senjorus – apie tuos, kam skirtas konkretus projektas. Kai apie viską pagalvojame nuo pradžių, projektas negali būti nesėkmingas,“ – projekto vystymo niuansus atskleidė Pranas.

Patikimi partneriai – vienas svarbiausių sėkmės veiksnių

Kitu labai svarbiu projekto sėkmės veiksniu pašnekovas įvardino patikimus partnerius. „Turime pastovių, laiko patikrintų partnerių ratą. Smagu, kai svarbiausia ne rašytinė, o žodinė sutartis, sukirtimas rankomis. Atradus patikimus partnerius, darbas tampa šimtą kartų lengvesnis. Pasitikėjimas kolegomis, žmogiški santykiai yra didelės vertybės, “ – teigė Pranas Sindaravičius. „O dar smagiau, kai pradėjus vystyti objektą, partneriai įsigyvena į mūsų matomą projekto viziją ir nutaria jame įsigyti būstą. Taip nutiko mūsų vystomame projekte „Apartamentais kopose“, kuriuose butus nusipirko ne tik architektas, rangovai, bet ir aš pats nesusilaikiau,“ – juokėsi pašnekovas. „Kai pradėjome planuoti šį projektą supratau, kad noriu, jog ir mano šeima čia atostogautų“.

Šiuolaikinis pirkėjas žino ko nori

Bendraudamas su klientais pirmiausia Pranas Sindaravičius prašo papasakoti apie savo gyvenimo būdą – stengiasi įvertinti, kodėl žmogus keičia būstą, kur jis šiuo metu gyvena ir ko tikisi iš naujo būsto, išsiaiškina kliento pomėgius ir poreikius, šeimos sudėtį. „Smagu, kad lietuviai pradeda mąstyti kaip skandinavai – vertinti miesto pliusus ir rinktis protingą patogumą. Gyventi nuosavame name yra patogu, tačiau gyventi užmiestyje, o dirbti ir mokytis mieste yra labai brangu ir nepraktiška. Pastebėjau, kad pastaruoju metu žmonės mieliau renkasi didesnį butą mieste, nei namą užmiestyje. Taip jie ne tik gyvena patogiau, bet ir taupo kuro ir laiko, todėl gali daugiau laiko ir pajamų skirti pramogoms, atostogoms, laikui su šeima ir draugais,“ – apie besikeičiantį kraštiečių mentalitetą kalbėjo pašnekovas.

Kaip atskirą tendenciją vyras pastebi kritiškesnį pirkėjų požiūrį į nekilnojamo turto vystytojų reputaciją. „Rinkdamiesi būstą, jie nebežiūri pro pirštus į naujai įsikūrusias kompanijas, o vertina įmones, kurios turi sukauptos patirties ir gali parodyti savo darbo rezultatų. Pirkėjai jau yra pakankamai išprusę ir internete pasižiūri į finansinius įmonių reitingus, ieško atsiliepimų apie garantinių įsipareigojimų vykdymą. Patikimos įmonės įvaizdis – tai ta vertybė, kurią labiausiai puoselėjame ir branginame. Kartais priimame finansiškai skausmingus sprendimus, norėdami pagrįsti atsakingos įmonės statusą. Geriausias mūsų kokybiško darbo įrodymas yra reklama iš lūpų į lūpas ir grįžtantys klientai“.

Laimingas klientas = vykęs projektas

Būstą apžiūrintiems klientams projektų vadovas visuomet pataria pasikalbėti su esamais gyventojais ir išgirsti atsakymus į rūpimus klausimus iš pirmų lūpų. „Žmonės labai nustemba, kai pasiūlau vieniems vakare atvažiuoti į objektą ir pakalbėti su gyventojais. Laimingas naujakurys yra projekto sėkmės įrodymas. Labai stengiamės dėl kiekvieno kliento, kalbamės, reaguojame į pastabas, išklausome pageidavimus, kartu sprendžiame iškilusias problemas. Neretai tenka pabūti ir psichologais, išklausyti ištisas gyvenimo istorijas. Tačiau visuomet ateina įvertinimas, padėka, įdėtų pastangų rezultatas. Smagiausia, kad jau nebesuskaičiuoju, kiek kartų buvau vaišintas arbata ir cepelinais“, – teigė Pranas Sindaravičius.

Other news

AB "Nuova" / Ownership management