Verslininkai svarbos nesupranta
Visuomeninės gerovės kūrimas mieste vis dar nėra daugelio verslininkų prioritetas. Ypatingai organizuojant nekomercinius, visam miestui atvirus ir nemokamus renginius, verslininkai yra linkę paskaičiuoti – nejausdami apčiuopiamo pelno, įmonių vadovai dažnai nusigręžia.
Ieškant rėmimo, karčios patirties pasisėmė vieno sėkmingiausių Laikinosios sostinės vasaros renginių, „Šokančio senamiesčio“ organizatorė Aistė Grybauskienė. Ne pelno siekiančios organizacijos „Kauno senamiesčio draugija“ vadovė pripažįsta, kad miesto labui ir kultūros skleidimui paramą gauti yra itin sudėtinga. „Tarp Kauno verslininkų dar nėra įprasta remti kultūrinius renginius“, – sakė A. Grybauskienė.
Raktas į sėkmę – bendradarbiavimas
Kultūros svarbą miesto plėtrai labiausiai pripažįsta nekilnojamojo turto (NT) įmonės. NT vystymo lyderiai Kaune AB „Nuova“ akcentuoja bendruomenės kūrimą. Ne vienerius metus Laikinosios sostinės senamiesčio renginius remianti įmonių grupė padėjo „Kauno senamiesčio draugijos“ organizuojamai šventei ir šį kartą.
„Džiaugiuosi dėl tinkamai pasirinktų partnerių, su kuriais pavyko įgyvendinti sumanymus. AB „Nuova“ vadovai yra ne tik „Kauno senamiesčio draugijos“ valdybos nariai, bet ir miesto gaivinimo idėjos entuziastai. Kuo daugiau geros valios, tuo sėkmingiau pavyksta plėtoti miesto kultūrą“, – bendradarbiavimo svarbą miesto ir kultūros plėtrai apibūdino A. Grybauskienė.
Vien gerų būstų neužtenka
„Šokančio senamiesčio“ mecenatas „Nuova“ ne tik finansiškai prisidėjo prie renginio idėjų įgyvendinimo, bet ir užtikrino, kad švente džiaugtųsi tie, kuriems jos reikia labiausiai. Įmonių grupė, kurios šūkis – „Mums rūpi daugiau“, pasirūpino Kauno vaikų globos namų „Atžalynas“, vaikų gerovės centro „Pastogė“ bei Kauno savivaldybės vaikų globos namų auklėtinių užimtumu renginio metu. „Šonkančio senamiesčio“ programos metu socialine veikla garsėjanti įmonių grupė inicijavo svajonėmis išmargintų aitvarų skraidinimą.
Anot įmonių grupės filosofijos, sėkmingai miesto plėtrai nepakanka vystyti kokybiškus ir inovatyvius projektus – taip pat svarbu matyti visumą ir jausti, ko reikia bendruomenei. „Mes matome plačiau ir stengiamės prisidėti prie geros atmosferos mieste kūrimo. Kai čia bus gera gyventi, kai užsienyje gyvenantys lietuviai grįš iš emigracijos ir norės auginti savo vaikus Lietuvoje. Tada projektai bus patrauklūs, tuomet ir bus reikalingi nauji būstai“, – patriotiškai miesto plėtros ir kultūros santykį apibūdina AB „Nuova“ marketingo vadybininkė Gabrielė Palubeckytė.